Pályafutása eddigi legjobb lemezével jelentkezett az amerikai alternatív sztárzenekar
A Spoon Lucifer on the Sofa című albuma egyszerre karcos, okos, popos és rockos. És egy deka mócsing sincs rajta.
A Spoon Lucifer on the Sofa című albuma egyszerre karcos, okos, popos és rockos. És egy deka mócsing sincs rajta.
A Presser könyve 2 mondatainak, melyek a szemérmes szeretettől ívelnek az idő múlásával enyhülő indulatig, ereje van.
A Jancsó és köre című kötet közel félezer oldalon mindent elmond, ami interjúkban elmondható arról, miként született meg a magyar filmtörténet legnagyobb jelentőségű életműve.
A nem hivatásos, de professzionális színvonalon játszó színészekkel forgatott Chiara történetének tavaly Cannes-ban volt a világpremierje, és elnyerte az Európa Cinemas Label-díjat.
A harmóniáról sokféleképpen lehet beszélni. A Beatles, Murakami kedvenc zenekara, ezt két és fél percben tette a Drive My Car című dalában. Murakami 39 oldalon írta le ugyanezt, a Vezess helyettem rendezője, Hamagucsi Rjúszuke végig nyugtalanságban és harmóniában eltöltött három órát varázsolt belőle.
Kiállítással, rövidfilmmel, beszélgetéssorozattal és tanulmánykötettel emlékeznek Nemes Nagy Ágnesre születésének 100. évfordulóján.
A francia mozi termékeny, megosztó és ünnepelt rendezője, Francois Ozon, valamint Gérard Depardieu új filmje is műsorra kerül a 12. Frankofón Filmnapokon.
Révész Sándor most megjelent, több mint egy évszázadot átívelő, Húzzuk a keresztünk című könyvéből azt is megtudhatjuk, hogy nincs új a nap alatt: a választókerületek átszabása például már száz évvel ezelőtt is bevett gyakorlat volt.
Madeleine Millot-Durrenberger budapesti tárlata a Mai Manó Házban rejtett önvallomás.
Az Öreghegy meséi a groteszket és a humort sem nélkülözi, és egyáltalán nem gügyögő történetek füzére.
Vonnák Diána nagy műgonddal megírt elbeszélései érzékenyen foglalkoznak az érintettekben sokszor titkoltan ambivalens érzéseket kiváltó elvándorlással.
Háborúból, Covid-magányból, nagyvárosból menekülő emberek küzdelmeit és örömeit dokumentálta Bácsi Róbert László. Munkái a szentendrei Vajda Múzem Photolab galériában láthatók, március végéig.
Szilágyi Ákos a 2000 című folyóiratban elmeséli, mi történt, amikor az 1980-as évekbeli, Létay Vera vezette Filmvilágban túl hosszan foglalkoztak Bódy Gábor Psyché című filmtörténeti klasszikusával, vagy ha Lengyel László nem csupa jót írt a népbíróságokról.
A tavalyi Berlinalén mutatták be és most idehaza is látható Dominik Graf Fabian - A vég kezdete című filmje, melynek alapja Erich Kästner egyik, 1933-ban "elfajzott irodalomként" megbélyegzett könyve.
Az első – antikváriumban sem fellelhető – kiadás után 130 évvel újra közkinccsé vált Gerő Ödön: Az én fővárosom című, mai szemmel is élvezetes városkönyve.
Az Amélie csodálatos életét is rendező Jean-Pierre Jeunet új filmje, a Bigbug – jelentése akár lehetne Bogaracskám is – a nem távoli jövőben játszódik, amikor a fejlesztők kicsit túltolták a mesterséges intelligenciát, és a robotokban keveredik az inas és a Mindenható munkaköre.
Fajsúlyos esszé Rab László vékony könyve, A pokol tornácán. Alcíme: Kun páter útja az akasztófáig.
Éppen 700 évvel az Isteni színjáték megszületése (és a költő, Dante Alighieri halála) után állította színpadra tavaly novemberben a Katona József Színház a pokoljárást.
A műfaj egyik lengyelországi alapító atyja a múlt héten hunyt el, 82 éves korában.
A hatalom és a pénz posványától szabadulni képtelen pimasz paraziták ezúttal egy légypapíron vonaglanak. Fehér Balázs Benő rendezőt a szereplők hiúsága inspirálta.